Το άσμα της παραίτησης

Το μωρό κλαίει και η μητέρα του πρέπει να το αγκαλιάσει και να ψάξει την αιτία του κλάματος. Ή ν'αφήσει ένα σημείωμα, ν'ανοίξει την πόρτα και να φύγει για πάντα, επειδή δεν αντέχει να πεθαίνει καθημερινά φροντίζοντας το παιδί της. Να το ξαναδεί στην κηδεία του, αν τύχει και πεθάνει πριν από αυτήν.
Οι Ώρες.
Το να βλέπεις μία ταινία είναι θανάσιμα βαρετό, εκτός αν σε κάνει να σαστίσεις και να μη μετράς ανάποδα τα λεπτά, αφού σίγουρα τσέκαρες την διάρκεια πριν πατήσεις play.
Να χαθείς στους χρόνους της με δικούς σου χρόνους.




Η μοναδική σκηνή, που ορίζει την διαφορετικότητα μυαλού ουσιαστικά. Όχι ψευτοεπαναστάσεις, αντίδραση και φωνές. Πραότητα και συνέπεια προς τη σκέψη σου, την ιδιαίτερη για τους άλλους, την απόλυτα κατευθυντική για σένα.
Μία γυναίκα, που επέλεξε να ζήσει εγκαταλείποντας τα παιδιά της και γνωρίζοντας, ότι δεν θα μετανιώσει.
"...What does it mean to regret, when you have no choice?"-όλη η αλήθεια μαζεμένη εδώ. Δεν άντεχε να βιώσει αυτό που άλλοι αποκαλούν καθημερινότητα και το θεωρούν βατό. Η διατήρηση της οικογένειας για τη γυναίκα είναι κάτι σαν ρόλος φύσει δοσμένος και είναι άξιες θαυμασμού όσες κατορθώνουν παρά τις δυσκολίες να "στηρίξουν τα παιδιά τους", να "είναι καλές σύζυγοι", να "σταθούν όπως πρέπει στα καθήκοντά τους".
Λόγια της πλέμπας. Αρκετά με τις λαϊκές ηρωίδες που αντιμετωπίζουν επιτυχώς δυσκολίες. Καιρός να φωτιστούν και όσοι δοκίμασαν την γλύκα της παραίτησης. Όσοι κατακτώντας ένα ανώτερο επίπεδο σκέψης κατάλαβαν, πως ο άνθρωπος δεν είναι στο "υπομένω" αλλά στο "ζω". Πόσο ηρωικό είναι να παρατάς τα παιδιά σου και να φεύγεις ακολουθώντας το δικό σου εγχειρίδιο χαράς. Πόση σημασία βρίσκεται στις χαλασμένες ζωές, στις παρατημένες οικογένειες-σημασία από την πλευρά του ατομικού δράματος. Του δράματος του φυγά. Του δράματος του φυγά πριν φύγει. Μετά ο φυγάς μεταμορφώνεται σε άνθρωπο. Τελείως άλλες αξιολογήσεις για το τι είναι σωστό και ηθικό.


Ίσως γι'αυτό λατρεύεις μερικές περίεργες φιγούρες με μακριές, αποξενωτικές καπαρντίνες και μεγάλα μαύρα γυαλιά. Γιατί μάλλον έχουν πίσω τους κατεστραμμένες ζωές.